Get Widget
Kisah Dina & Hazim: Tersadai.....

Jul 2, 2010

Tersadai.....

Awal-awal bulan lagi kete aku dah buat hal..... suka sangat-sangat  geram ada tension pun ada. dah lah sekarang ni berkejar dengan masa dan tengah menghitung-hitung bulan dilangit yang tak mungkin bertambah menjadi dua atau tiga kecuali kalau tengok bayang-bayang dalam air...
Apa yang ko merepek ni Irma??????

Dan sebenarnya ku mengharapkan
disebalik senyumanmu itu kau juga merindui aku.....'
oh..
menyanyi pulak ????

Semalam.... pertama kali dalam sejarah kereta aku kene towing,
kalau dah kene towing tu... confirm-confirm lah  kereta aku break down tepi jalan kan....
isk...isk.. sekali lagi penggunaan ayat yang mempunyai maksud yang sama.

Pagi tu, lepas hantar Dina ke Taska , (ops.... lupa nak bagi tahu Dina dah start ke taska berkuatkuasa 1 Julai. nanti irma cerita tentang taska Dina ye...) Irma dapat call dari Pusat service proton kereta dah siap dan boleh ambil so, terus je ke Bangi dulu pastu baru masuk ofic.
Bila dah check semua condition kereta tu ok . Aku terus drive balik ke Ofic. Aku cume mintak En. Suami follow aku sampai aku parking kereta sebab aku takut kereta kau meragam lagi.
On the way balik ke Putrajaya semuanya berjalan dengan lancar tapi bila masuk-masuk je kawasan putrajaya kereta aku dah start meragam balik.
Tiba-tiba je jam kereta terpadam....
pastu aku rasa enjin kereta macam nak mati...
nak berhenti tepi jalan rasa cam tak selamat plak sebab aku berada betul-dekat main road so aku decided tunggu sampai depan bus stop,
belum pun sampai bus stop tiba-tba signal kereta tak berfungsi..dan pedal minyak yang ku tekan tak memainkan peranannye... cuba korang bayangkan masa tu kereta aku berjalan dengan lajakan je...
seterusnya enjin kereta aku mati...
OMG.. aku cume berdoa semoga kereta belakang tak sondol kereta aku.
please...please....kereta belakang tolong nampak aku kat depan ni ye...
Alhamdulillah selamat sampai ke tepi, syukur sangat-sangat...

En. Suami try jumping bateri kereta. Alhamdulillah kereta masih lagi boleh start... so kene hantar balik ke bengkel. kali ni aku rasa fobia sangat-sangat dan aku tukar kereta ngan En, Suami.
tapi kereta aku hanya mampu berjalan sejauh 100 meter dan enjinnya terus mati....

Aku call bengkel Proton, minta hantar towing car sebab kereta aku dah tersadai...
jawapan yang aku terima ..mereka tak sediakan perkhidmatan tu..
huh, jem sekejap otak ni... nasib baik insurans yang aku ambil ada service towing free tapi kene tunggu dia datang dari Shah Alam.
Terpaksalah aku tunggu..

Ni kali pertama kereta aku meragam...
sebelum ni ok je...tak pernah langsung brake down tepi jalan
aku cukup jaga jadual service yang ditetapkan dan aku tak pernah service kat tempat lain selain proton walaupun... warranty dah habis
 isk..isk.. nak kata kereta aku tu kereta lama tak jugak baru nak masuk 6 tahun.
lagi setahun lebih je habis bayar...

Hingga hari ni kereta aku tak siap lagi... dan pagi tadi aku pergi kerja 'merempit' ngan En. Suami
huh, dah lama tak merempit.... sesekali merempit ok gak...rasa macam bercinta pulak.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnag