Get Widget
Kisah Dina & Hazim: Workshop: Supporting Children with Speech Sound Disorders

Nov 30, 2010

Workshop: Supporting Children with Speech Sound Disorders

Sabtu lepas, Irma berpeluang menghadiri satu workshop " “Supporting Children with Speech Sound Disorders” yang diadakan di The Legend Hotel, Kuala Lumpur. Workshop ini anjurkan oleh People Factor Asia.  Sepanjang sehari mengikuti workshop ni banyak info yang dikongsikan dan ada ditunjukkan bagaimana cara menghadapi kanak-kanak yang mengalami masalah pertuturan.
terutamanya kanak-kanak seperti Hazim yang lahir dalam keadaan cleft. sebenarnya bukan kanak-kanak yang lahir dengan keadaan cleft sahaja yang mengalami masalah pertuturan terdapat juga kanak-kanak yang menghadapi masalah lambat bertutur, dan masalah pendengaran.

Kadar bayaran untuk sertai ni workshop ni RM600., tapi irma pergi free jer sebab under  CLAPAM. so lepas ni kene pratikkan betul2 ilmu yang telah dipelajari ...walau pun free jangan ambil enteng okeh... mungkin lepas ni boleh membantu kanak-kanak lain.

Workshop ni, disampaikan oleh Dr.Caroline Bowen (Speech -Language Pathologist) dari Australia yang mempunyai pengalaman selama 40 tahun dlm bidang ini. Memang berbaloilah dapat join workshop ni.


Pandangan dari tempat duduk Irma baris k tiga dari belakang. Sampai tepat pukul 9.00 pagi tempat dihadapan semua dah penuh. Lepas ni kene datang lagi awal.

Nanti berkesempatan Irma akan berkongsi apa yang Irma cuba pratikkan pad Hazim yer. so nantikan..

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnag