Get Widget
Kisah Dina & Hazim: Dina Jatuh kat Toilet

Mar 31, 2010

Dina Jatuh kat Toilet

Huhuhu... Semalam Irma dan hubby cuti emergency sebab Our Beautiful Princess jatuh kat toilet (bilik air) lebih jam dalam pukul 6.40 pagi…., Hazim tengah layan Play House Disney dan Dina dah menjadi rutin harian pagi-pagi sebelum kami hantar ke rumah pengasuh dia akan poo-poo dulu.tambahan pulak sekarang ni Dina masih lagi dalam proses ‘potty train’. tengah kami bersiap, Tiba-tiba............ terdengar suara Dina menangis kat Toilet. Di susuli dengan suara hubby menjerit. Irma dengan sepantasnya berlari ke bilik. Ya.. Allah, Dina terjatuh dari tandas duduk dengan keadaan muka tersembam ke lantai dada terkena beam kat tepi toilet. Irma panic sangat, sebab masa tu banyak darah keluar dari bibir Dina. Irma cuci mulut Dina dengan air dan periksa mulut dan keseluruhan anggota takut-takut terdapat luka dibahagian lain.
Kami terus siap-siap uruskan apa yang patut dan bawa Dina ke Hospital Putrajaya. Sebab Dina mengadu sakit dada dan pendarah pada bibir Dina masih belum berhenti.Nasib baiklah jarak rumah kami dengan hospital lebih kurang 10 minit dan pagi-pagi macam ni jalan tak sesak lagi. Sampai di Hospital kami menuju ke Bahagian Kecemasan. Urusan pendaftaran berjalan dalam 5 minit baru kami dibenarkan masuk untuk berjumpa doctor. Alhamdulillah, Dina tak apa-apa Cuma bibir sebelah kiri pecah dan lebam di pipi kiri. Ujian X-ray dilakukan juga menunjukkan tiada sebarang keretakan tulang berlaku. Urusan di Hospital selesai pada pukul 9.30 pagi.

Bibir Dina semakin membengkak

Calar pada Dada Dina akibat jatuh terkena 'Beam'

Bibir Dina pecah dan bengkak di sebelah pipi kiri

Bibir Dina pecah

2 comments:

  1. ya allah ir......
    kesiannyer Dina, ir....

    betul tindakan ko tu ir...terus bw Dina ke hospital...yelah, takut apa2 yg teruk kan....lagipun dia jatuh dada kena kat beam tu.....alahai....

    hope luka di bibir dina tu cepat sembuh....

    lepas nie nak kena xtra careful ir...jgn biar Dina sorang2 kat toilet.....yelah, tempat licin kan...takut jadi apa2...

    ReplyDelete
  2. tu... aku careless sangat kot biarkan dia sorang kat toilet tu.
    buat masa ni Dina makan yang lembut2 je sebab mulut susah nak buka. cian tengok dia....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnag