Al-Fatihah
Hamizan Bt Ali
5 Disember 1964 - 17 November 2009
Sekali lagi keluarga Hubby menghadapi kehilangan insan tersayang, kali ini Kak Mizan. Insan yang menjaga hubby dari Usia 9 tahun setelah kematian MIL. Kak Mizanlah insan yang bertanggungjawab menjaga,mendidik, membesar hubby sehingga lah kami bernikah .Kak Mizan meninggal akibat sakit Kanser Ovari yang dideritanya.
Kami menerima perkhabaran pukul 11.30 mlm . Irma n Hubby terus bertolak balik ke Parit Buntar dengan meninggalan Dina & Hazim coz masa ni dua-dua budak comel ni dah tido, Irma tak nak mengganggu mereka,kebetulan family Irma ada kat rumah sebab nak hantar abah mengerjakan haji kali buat kali kedua kesokkan harinya.
Kami bertolak dari Putrajaya pukul 11.45 mlm dan sampai Parit Buntar pukul 5.00 pg. Pemergian Kak Mizan memberi kesan mendalam kepada Hubby kerana selama 20 tahun kak mizan lah tempat hubby berkongsi cerita suka dan duka malah kak Mizan jugalah orang yang pertama,yang mengetahui keadaan Hazim didalam kandungan. Kak Mizan banyak memberikan kata-kata semangat dan dorongan agar kami tabah hadapi segala ujian yang Allah berikan.
Jenazah selamat dikebumikan pada pukul 12.30 t/hari. lepas tu kami terus bertolak balik ke Putrajaya untuk menghantar Abah ke Kelana Jaya. Alhamdulillah, perjalanan kami dipermudahkan. Kami sampai di Putrajaya 4.30 petang sempatlah kami hantar Abah ke Kelana Jaya.
Nov 20, 2009
Nov 16, 2009
Awani Pagi Talkshow
Pagi tadi kami ada jemputan Awani Pagi Talkshow kat Bursa Exchange Square Annexe Building , Bukit Kewangan, KL. Mewakili Persatuan Klef Bibir dan Lelangit Malaysia (CLAPAM) bersama pengerusi CLAPAM En. Zainal dan Pn. Zuraini setiausaha CLAPAM. Kami kuar rumah lebih kurang 6.50 pagi terus ke Studia Astro. Slot CLAPAM bermula pada pukul 8.30 pagi. so kami kene ada kat sana selewat2nya pukul 8.00 pagi.
Labels:
CLAPAM,
cleft,
Dina Hazim
Nov 8, 2009
pembedahan lelangit
Operation kedua Hazim untuk mencantumkan soft palate telah pun selesai pada 23 Otk 2009. Syukur Alhamdulillah, operation kali ni pun dilakukan pada hari Jumaat sama seperti operation pertama dan hari kelahiran Hazim. Masa ni usia Hazim 9 bulan 14 hari. Macam biasa Hazim perlu datang awal sehari ke hospital sebab pada hari ni lah doktor akan datang melawat Hazim untuk pastikan Hazim betul-betul sihat dan tidah mengalami sebarang masalah.
emp.... Hazim kene puasa lagi lah, bermula malam ni sebab operation akan dijalankan seawal pukul 8.00 pagi. Oleh kerana doktor dah berpesan supaya Hazim berpuasa bermula pukul 4.00 pagi.Sepanjang malam Irma berjaga bagi memastikan Hazim mendapat susu dan makanan yang secukupnya . Alhamdulillah, kali ni Hazim tak menangis kelaparan lagi. Malah dia mampu tersenyum dan bermain seperti biasa.
Operation kali ni dilakukan oleh Doktor Woo, (doktor HKL) sebab Doktor Liaw tengah bercuti sambung belajar. Lihatlah wajah ceria Hazim sepanjang ditolak ke OT. Semoga anak mama tabah dan kuat OK. Mama sentiasa doakan Hazim.
Operation kali ni, Hazim mengalami sedikit komplikasi kerana dia tidak boleh bernafas sendiri apabila saluran oksigen dibuka. Doktor mengambil keputusan supaya Hazim tinggal di ICU dalam tempoh 24 jam selepas operation bagi memastikan keadaan Hazim betul-betul stabil.
Hanya Allah je yang tahu perasaan Ima masa tu. Irma tak putus-putus berdoa supaya Hazim stabil. Tak sanggup rasanya menerima sebarang kemungkinan.
Ya Allah, Kau berikanlah kekuatan kepada anakku supaya dia tabah dan kuat menghadapi ujian Mu. Setelah Kau memilih hambamu yang lemah ini untuk menerima ujianMu. Maka Kau permudahkanlah segala urusan hamba Mu bagi melihat anakku sempurna seperti kanak-kanak lain. Hanya Ini pintaku.
Keadaan Hazim sekmakin stabil sehari selepas operation, tapi masih memerlukan bantuan Oksigen untuk bernafas. Masa ni, Hazim dah berada di wad biasa. Kali ni agak lama Hazim berada di Hospital iaitu selama 7 hari berbanding masa operation bibir cuma 4 hari je.
Ni lah pertama kali dalam hidup, Irma sambut birthday ke 27 di Hospital. Tapi tak pe, demi anak mama. Mama sanggup berkorban apa saje asalkan anak mama sempurna. Mama sayang Hazim... semoga hazim menjadi anak yang baik dan soleh.
Subscribe to:
Posts (Atom)