Get Widget
Kisah Dina & Hazim: KeterlupaanKu

May 18, 2010

KeterlupaanKu

Satu masalah yang sering membelenggu diriku…. Aku ni mudah lupa setiap apa yang telah dan akan aku lakukan. Kalau di rumah aku kerap keluar masuk bilik tanpa melakukan apa-apa, sedangkan pada ketika itu aku sebenarnya ingin mengambil sesuatu daripada bilik. Dan aku akan berjalan kebilik sekali lagi untuk mengambil barang tersebut.Kadang-kadang tu dah sampai di bilik aku akan tertanya-tanya sendiri apa yang ingin aku lakukan.. Huhuhu….. Dan semalam satu peristiwa terlupaanku terjadi lagi. Gara-gara aku terlupa dimana aku simpan tiket parking kami stuck di Alamanda dekat sejam. Puaslah aku pujuk Mr. Hubby untuk bayar je amount yang didenda sebab kehilangan tiket tapi Mr Hubby tak nak sebab dia nak aku cari sampai jumpa sebagai tanda pengajaran kepada diriku yang pelupa . Dengan perasaan bercampur baur sambil aku membelek-belek setiap helaian kertas yang ada di dalam dompet ku aku mencari sekali lagi tiket parking.Entah berapa kali aku check dompet dan handbagku, aku sendiri tak ingat. Setiap inci dompet dan handbag ku geledah… tapi tiket yang di cari-cari jua ku temui. Macamana ni?????? Tiba pulak giliran Mr. Hubby menyelongkar handbag aku. Habis semua hazanah dalam tu Dia keluarkan dan masukkan dalam beg plastic putih Carrefour.
Semua hazanahku telah dimasukkan ke dalam beg plastik ni...
Ku cuba mengingati dimana lokasi dan keadaan terakhir aku pegang tiket parking tu,…. Lama juga ku cuba mengingat Emm…… rasanya akhir sekali aku pegang tiket tu masa aku mendapatkan cop kat kaunter Carrefour.Maka dengan muka selamba dan tebal aku tanya kat budak yang jaga kaunter tu kot-kot aku ada tertinggal tiket parking kat situ. Huh… nasib baiklah jumpa, Rupa-rupanya aku tertinggal tiket parking tu kat kaunter masa aku cop tadi…. Ini adalah kali kedua dalam tahun ini aku kehilangan tiket parking, yang first berlaku di Mines dan disebabkan itu kami antara golongan yang last keluar dari shopping compleks tu…dan tiket tu sebenarnya berada elok didalam poket jeans ku…. Degan perasaan geram + marah + sayang Mr. Hubby telah membelikan aku ni…sambil pesan pesan lepas ni buat housekeeping ye.....… (KPI yang ditetapkan Oleh Mr. Hubby cari barang dalam handbag dalam masa 30 saat - 1 minit)
Ini handbag carloRino yang baru sejam lepas aku belek-belek dan berhajat nak beli sebelum kehilangan tiket parking.dan kini telah manjadi milikku yang dibayar oelh Mr. Hubby.
Thanks sayang…. Sorrylah I careless.Insya Allah tak buat lagi.. tak berani nak janji takut berlaku lagi. (please baca dengan perasaan bersalah)

1 comment:

  1. wahh baiknye e.hubby belikan beg...same la sy pn jenis ketrlupaan jg!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnag