Get Widget
Kisah Dina & Hazim: Dalam Rumah Ada Taman

Jun 11, 2010

Dalam Rumah Ada Taman

Aku suka kehijauan dan bunyi air mengalir. Sebab aku akan rasa tenang je.... hilang seketika keletihan dan tekanan. Oleh itu, aku telah membuat sedikit pengubahsuaian pada balkoni dirumahku dengan meletakkan beberapa pasu bunga sebagai langkah permulaan menghasilkan satu taman mini . nak buat macam mana rumah tiada tanah terpaksalah aku tanam dalam pasu je....
Tanam pokok dalam pasu senang nak alih-alih ikut kesesuaian mata menandang. kalau tanam kat tanah terpaksalah aku mengorek tanah tu kalau nak alihkan pokok.
Selain daripada tu, pokok-pokok yang aku tanam ni boleh juga menambahkan kesedapan pada masakkanku yang tak berapa nak sedap. (bilalah aku nak pandai masak??? )
Aku ada tanam pokok kari, kunyit, pandan dan cekur.Cuma pokok kesum je aku tanam tak menjadi lagi.
sebenarnye... aku ada perancangan nak letak water fountain dan batu-batu kecil kat lantai tu tapi memikirkan dua beradik tu yang semakin aktif sekarang ni. Terpaksalah aku batalkan niat murni ku.Buat masa ni biarlah macam ni dulu.
Sebahagian pokok ni ada yang aku beli dan ada jugak yg aku import dari rumah mak aku. Pokok ni semua under quarantine. sebab tu aku asingkan. Dalam pasu purple tu pokok pandan. pasu kuning pokok kunyit.dan pasu leper poko cekur.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnag