Get Widget
Kisah Dina & Hazim

Feb 19, 2011

Saya mahu mengamit kenangan dari blog kenangan itu Indah....

Saya mahu mengamit kenangan dari blog kenangan itu Indah....(http://www.rozaroslan.blogspot.com//)

blog yang penuh dengan kisah hidup diri beliau sehingga membuatkan saya rasa begitu dekat dengan beliau walaupun kami tak pernah berjumpa. Gaya penceritaan beliau penuh emosi dan perasaan yang sukar digambarkan.

Pengalaman yang diceritakan seakan-akan membawa saya bersama ke dalam kisah hidup beliau tambahan pula banyak pengalaman dan kenangan beliau seakan-akan sama semasa saya kecil mungkin ini disebabkan kami berasal dari negeri yang sama  iaitu Johor cuma bezanya beliau berasal dari Muar dan saya berasal dari Batu Pahat  dan dibesarkan di Felda Tenggaroh, Mersing.

Cara pengolahan beliau membuatkan saya begitu rindu zaman kanak-kanak yang telah lama saya tinggalkan. Cerita-cerita seperti kekabu, Nasi Ambeng, Mee siput, Jambu batu pengalaman yang turut saya alami semasa kecil. Oh…. Rindunya saya pada zaman itu. Zaman yang penuh suka duka kenangan pahit manis.

Saya juga turut membeli novel “Travelog Cinta Abadi” Hasil penulisan beliau. Suatu kenangan dan pengalaman yang tidak ternilai harganya…….



Artikel ini ditulis sebab saya mengidam iPad percuma MySuperKids. Sertai Bengkel Adsense di laman web buat duit online & mulakan gaya hidup sihat dengan vitamin semulajadi ShakleeTrialPack

Feb 15, 2011

@GH : Part 2



kalau nak rasa naik bas double dacker kat sini pun ada ...
confirm tak accident punya....

Lion Dance.....Dina sibuk suruh tadah tangan ambil apa yang lion tu bagi......

Tara... nilah yang Irma dapat.....


Naik gajah terbang

Dina

sabar menunggu belon dari badut....

Hazim tergelak besar..haha



Sesi En. hubby hilangkan tekanan kerje...
ciannyer... sebab masa ni...dia sangat stress...

"Yang... why not u run your own business..." hehehe... just my opinion .....

Disebabkan orang yang agak ramai ada sesetengah permainan yang memerlukan Dina dan Hazim beratur sebelum berpeluang bermain. Ini mengajar mereka sifat sabar dan perlu menunggu giliran. Pada mulanya Hazim agak sukar diterangkan  kenapa kita perlu bersabar dan beratur selepas dua tiga kali membuat perkara yang sama barulah dia memahami.

Kami turun dari Genting lebih kurang pukul 7.30 mlm. selepas 2 orang dudak tu keletihan. dan sekali lagi Hazim telah meninggalkan sebelah kasutnya.......
wa..wa.... Irma kene dukung hazim dari Outdoor park ke skyway...sangat lenguh dan penat. okeh...

Ni merupakan kali ketiga Hazim meninggalkan kasut dia.
pertama......... semasa Di Langkawi
kedua.......... shopping di Mines
kertiga........... Genting Highland...

betul2 nak jadi Mr. Cinderella...tau,

Feb 14, 2011

@GH: Part 1

Buka-buka mata jer .... tiba-tiba Hubby ajak pergi Genting Highland....

Irma :   "hah..kita nak tidur sana ker?"
Hubby: "tak kita pergi balik hari jer "
Irma:     "sempat ker?"
Hubby:  "sempat.... dah check semua Hotel tapi penuh...kita pergi sekarang pastu petang kita balik."
Irma:     "ok..Abah mandikan budak-budak, mama prepare baju dia orang..."
(sangat melampau okeh..isteri bagi arahan kat suami...hehehe...)
Apabila Dina ngan Hazim kene kerah pergi mandi...mulut Dina tak berhenti-tenti bertanya

Dina:  " Kita nak pergi mana Mama ?"
Irma : "Kita nak pergi jalan....."

Biasalah kalau hari cuti Dina dan Hazim memang bangun awal. biasanya pukul 6.30 pagi dah mengadap Play House Disney tak bagi peluang langsung Irma nak bangun lewat.... tapi kadang-kadang tu buat tak tau jer... sambung tidur lepas subuh. hahaha.....

Kami keluar rumah kira-kira pukul 8.10 pagi.Tiba-tiba hubby kata kita kene pergi kedai tayar dulu lah.... tayar depan pancit kene paku khemah ...
ni...mesti kes petang semalam masa kami pergi Karnival WoW Putrajaya.sebab kami parking dekat dengan khemah....

Sampai kat kedai tayar jer check sms... kami kene jumpa agen pagi ni sebelum pukul 11 pagi ..sebab lepas tu agen nak terbang dah....

Irma:    "sempat ker nak pergi Genting ni....? nak kene jumpe agen dulu..."
Hubby: "sempat kot... klu tak sempat kita pergi tempat lain jer lah..."
Irma:    "hah..."

lepas selesai semua urusan dengan agen kami sampai di skyway lebih kurang pukul 12.00 ...parking kat skyway jer senang.... kalau dapat hotel baru kami naik sampai atas......

 



Kami yang sangat teruja...hahaha...


Dina sekarang dah pandai tunjuk *peace*

 

Tak dapat naik Ulat Ribena sebab tiba-tiba hujan....

 
so kami duduk dalam cawan Ribena jer lah....

 
Dina sangat happy bila Abah bagi drive classic car....
siap pesan lagi mama dengan adik duduk diam-diam tau....haha

bersambung part 2......
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnag