Get Widget
Kisah Dina & Hazim

Aug 10, 2010

@ Langkawi :Dataran Helang & Pasar Malam

Kalau datang ke Langkawi memang dah menjadi kewajipan
setiap orang untuk berkunjung ke Dataran Helang
dan Ini merupakan kali pertama Irma jejakkan kaki ke sini walaupun dah 4 kali datang ke Langkawi
Yer...lah sebelum ni datang atas urusan kerja bukan bercuti..
kali ni ler baru namanya bercuti.  

permukaan agak basah dan licin sebab baru lepas hujan.

Azim 'Chot' yang sibuk nak jalan sendiri.
Tak mahu langsung pegang tangan mama.

senyum....


balik jer dari Dataran Helang
Kami terus ke pasar malam di Pekan Kuah...
motif utama nak cari makanan dan masakan tempatan...

best sangat

yang ni semua masakan dari Thailand ada harga pun murah
Somtam..... RM 3.00
Somtam Mangga...... RM4.50
Kerabu mangga.... RM4.50
Kerabu Kaki Ayam.... RM3.50
Kerabu Maggi...   RM 3.00
Laksa Lemak...RM 2.00
mein kum.......RM2.00

Tokiaw ni bentuknya seperti apam balik tapi
saiznya kecil lebih kurang besar sudu dan berinti kaya ditengah
sedap sangat bila makan panas-panas.

banyakkan makanan yang kali beli
penuh satu meja
ada pulut durian, pulut ayam, somtam, buah longan, nasi kerabu
ayam percik, laksa lemak, bubur nasi,mein kum 
huh..
macam tak percaya tau boleh makan mein kam dengan
harga RM2.00 dan somtam dengan harga RM3.00
kalau kat Chakri Ekspress dan terang-terang harganya RM18.00/set

lepas makan dan solat
kami keluar bersiar-siar ke Pantai Cenang.

Aug 9, 2010

@ Langkawi : Hari Kedua

Hari kedua kami di sini,
kami merancang untuk ke Gunung Mat Chinchang
perjalanan dari pekan Kuah ke Gunung Mat Chinhang memakan masa 30 minit.
sebelum tu kami singgah di Petronas Quay Langkawi.
Isi minyak dah beli sedikit makanan ringan..

Petronas quay Langkawi
cantik kan bangunan ni...

dari tepi Petronas Quay ni boleh tengok Telaga Habour Marina
Alangkah bestnye kalau salah satu ni Irma punyer...
wah... berangan... :) gitu,

Telaga Habour Marina Langkawi Geopark

sesi foto gedik sementara tunggu Abah...

Cantik sangat pemandangan sepanjang ke Gunung Mat Chinchang
tenang jer rasa....

ops.. masa ni hujan dah merintik-rintik...
so, kami batalkan niat untuk ke naik ke Gunung Mat Chinchang
dan beralih ke Pantai Cenang..
tapi disebabkan hari hujan kami hanya menyusuri sepanjang jalan Pantai Cenang
terus ke Idaman Suri...
Bila sampai jer kat Idaman Suri punyalah ramai orang sampai nak masuk pun tak ada ruang ...
5 bas sekali serbu ke Idaman Suri
huh memang sesak.

image: Uncle Goolge....

Disebabkan Hari hujan kami terus
balik ke Rumah Rehat Mara....dan berehat....
2 beradik tu pun nampak letih jer...bagi mereka tidur dulu
petang nanti sambung lagi berjalan-jalan

@ Langkawi : Hari Pertama

Kami bertolak dari Putrajaya pukul 4.00 petang....
parking kereta kat Putrajaya Sentral terus naik ERL
senang... tak payah susah-susah bawa kereta sampai ke Airport 
parking pun free jer

Muka Happy dua beradik yang tak sabar-sabar..
Perjalanan pergi hanya bawa 3 beg baju...
agak-agaknya balik nanti berapa beg yer....

Beratur nak masuk Balai perlepasan.
Masa ni ramai sangat orang terutamanya Pelancong dari Arab.
Orang Malaysia boleh dibilang dengar jari.

perjalanan dari KLIA ke Langkawi memakan masa lebih kurang 1jam.

posing dalam flight pulak....
ready untuk berlepas.....

Budak ni sangat tak reti duduk diam....
dan asyik bertanya bila nak sampai....
kacang pun dah 3 bunngkus habis... siap suruh mama mintak lagi.
herm....

Muka ceria kami bila sampai....
(amboi....... senyum lebar bukan main)

sepanjang di sini kami sewa kereta ni (Nissan Sentra)
kos sewa sepanjang 4 hari di sini cuma RM270 jer..
murah sangat kan..kan,

disebabkan kami sampai dah petang ..
jadi untuk hari pertama kami tak ada perancangan kemana-mana
dari airport terus ke Rumah Rehat MARA di Pekan Kuah
malam tu kami makan di The Bamboo Beach Restaurant, Penarak..tak lah jauh sangat dari pekan kuah
masakan nya memang sangat sedap....
seafood nyer.. fresh gitu...
sorry tak de gambar sebab semua orang tengah lapar...
lepas makan kami pun balik
melelapkan mata
zzz.....Zzz.........zzzZzz.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnag