Get Widget
Kisah Dina & Hazim

Aug 9, 2010

@ Langkawi : Hari Kedua

Hari kedua kami di sini,
kami merancang untuk ke Gunung Mat Chinchang
perjalanan dari pekan Kuah ke Gunung Mat Chinhang memakan masa 30 minit.
sebelum tu kami singgah di Petronas Quay Langkawi.
Isi minyak dah beli sedikit makanan ringan..

Petronas quay Langkawi
cantik kan bangunan ni...

dari tepi Petronas Quay ni boleh tengok Telaga Habour Marina
Alangkah bestnye kalau salah satu ni Irma punyer...
wah... berangan... :) gitu,

Telaga Habour Marina Langkawi Geopark

sesi foto gedik sementara tunggu Abah...

Cantik sangat pemandangan sepanjang ke Gunung Mat Chinchang
tenang jer rasa....

ops.. masa ni hujan dah merintik-rintik...
so, kami batalkan niat untuk ke naik ke Gunung Mat Chinchang
dan beralih ke Pantai Cenang..
tapi disebabkan hari hujan kami hanya menyusuri sepanjang jalan Pantai Cenang
terus ke Idaman Suri...
Bila sampai jer kat Idaman Suri punyalah ramai orang sampai nak masuk pun tak ada ruang ...
5 bas sekali serbu ke Idaman Suri
huh memang sesak.

image: Uncle Goolge....

Disebabkan Hari hujan kami terus
balik ke Rumah Rehat Mara....dan berehat....
2 beradik tu pun nampak letih jer...bagi mereka tidur dulu
petang nanti sambung lagi berjalan-jalan

@ Langkawi : Hari Pertama

Kami bertolak dari Putrajaya pukul 4.00 petang....
parking kereta kat Putrajaya Sentral terus naik ERL
senang... tak payah susah-susah bawa kereta sampai ke Airport 
parking pun free jer

Muka Happy dua beradik yang tak sabar-sabar..
Perjalanan pergi hanya bawa 3 beg baju...
agak-agaknya balik nanti berapa beg yer....

Beratur nak masuk Balai perlepasan.
Masa ni ramai sangat orang terutamanya Pelancong dari Arab.
Orang Malaysia boleh dibilang dengar jari.

perjalanan dari KLIA ke Langkawi memakan masa lebih kurang 1jam.

posing dalam flight pulak....
ready untuk berlepas.....

Budak ni sangat tak reti duduk diam....
dan asyik bertanya bila nak sampai....
kacang pun dah 3 bunngkus habis... siap suruh mama mintak lagi.
herm....

Muka ceria kami bila sampai....
(amboi....... senyum lebar bukan main)

sepanjang di sini kami sewa kereta ni (Nissan Sentra)
kos sewa sepanjang 4 hari di sini cuma RM270 jer..
murah sangat kan..kan,

disebabkan kami sampai dah petang ..
jadi untuk hari pertama kami tak ada perancangan kemana-mana
dari airport terus ke Rumah Rehat MARA di Pekan Kuah
malam tu kami makan di The Bamboo Beach Restaurant, Penarak..tak lah jauh sangat dari pekan kuah
masakan nya memang sangat sedap....
seafood nyer.. fresh gitu...
sorry tak de gambar sebab semua orang tengah lapar...
lepas makan kami pun balik
melelapkan mata
zzz.....Zzz.........zzzZzz.....

Aug 3, 2010

Psst.....pssT....

Hari ni saya cuti lagi.....
dan saya terlupa yang pagi ni....saya ada meeting...
sorry bos....
saya tengah syok-syok merehatkan diri di atas tilam yang empuk ni...
serius...memang terlupa. harap dimaafkan lah yer....

sebenarnya tak plan langsung nak cuti hari ni...
penat sangat lah baru jer balik dari holiday di langkawi
dekat pukul 10 malam baru sampai rumah...
dan pagi tadi saya berasa sangat malas untuk masuk ke ofic..
jadi saya sambung cuti lagi ....hohohoho....

ada banyak n3 yang tertunggak.
cerita review Audio Hazim...
Klinik paed Hazim dan cerita-cerita sepanjang kami bercuti di langkawi...
opss... cerita pasal apa berlaku pada kami bila En. Suami tak de pun tak habis lagi kan...
nanti saya cerita satu persatu yer...
hari ni saya nak berehat lagi sepuas-puasnya...
2 beradik tu pun tak de...hehehe
Hazim saya hantar rumah pengasuh dan Dina ke Taska...
bye... nak sambung berehat dan beradu yer...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnag